lørdag 25. mai 2013

Sniktitt på dåpskjolen og Tommygutten med årets første sommerskrubbsår


Den store dåpsdagen nærmer seg. Meg og lille trille var hos mormor/oldemor på fredag for å prøve dåpskjolen på lille trille. Dåpen skal holdes den 30 juni og lille solstrålen er da blitt fem og en halv måned, så jeg har vært ganske engstelig for at dåpskjolen skal være for liten til den stor dagen. 
Det ser heldigvis ut til at det skal gå greit, men det er ikke mer enn med nød og neppe.



Dåpskjolen har vært i familien i over nitti år så den sentimentale verdien er høy. Det var min oldemor på morssiden som en gang i tiden sydde kjolen. 
Stoffet er blitt veldig skjørt og er gulnet litt. I tillegg er det kommet en gul flekk på blonden på kragen. Vanligvis ville man jo bare kloret kjolen, men nå er den så skjør at det tåler den ikke. 
Hvis noen har noen tips for hvordan den kan blekes og rengjøres med omhu mottas det med med takk ?! :)




Må jo selvsagt (med mormors tillatelse) vise dere bilde av mormor og lille trille. Vet at de fleste har verdens beste mormor og jeg er intet unntak. Jeg har næmlig verdens beste. Jeg har mange gode minner fra jeg var liten og var hos henne. 
Mormor kjørte meg til barnehagen om morgenen, og om vinteren var de morgenene magiske. Det var stummende mørkt ute og mormor tente alltid stearinlys ved frokost bordet og jeg husker jeg alltid satt på fanget hennes. De beste morgenene i historien. 
Husker også når hun om morgenen kjørte meg til barnehagen latet hun som hun rullet ned vinduet for å synge så høyt at alle på vei opp til barnehagen hørte henne. Og jeg var helt hysterisk for jeg var bare så vanvittig flau.. Det verste som kunne skje var jo at noen skulle høre henne synge liksom.. hehe


Tommygutten har fått årets første skrubbsår i dag. Og med overnattingsbesøk av en kompis er et enkelt skrubbsår ikke noe å syte over. Som han sa " sant tøffe gutter bruker ikke plaster?" ( Jeg fikk forresten grei beskjed om å legge ut bilde av skrubbsåret på bloggen, og da kan jeg ikke annet enn å gjøre så jeg får beskjed på ;)

 

Så ingen plaster på kneet er strålende fornøyd stolt gutt med skrubbsår på kneet, kan det bli bedre?

Lille trille nærmer seg å rulle rundt fra rygg til magen. Han blir stadig mer koordinert og er blitt veldig flink å følge oss med blikket. Jeg gir han et par uker til så tror jeg han har knekt rulle rundt koden.



 Millehunden er jo som vanlig oppmerksomhets-syk og liker seg best i midten. Lille fine hunden med den store snuten. 

Med dette tar jeg kveld og skal nyte en bedre kvelds med 
reker,loff, ekte majones og en dæsj sitron på toppen.

Ønsker dere andre en harmonisk aften :)










1 kommentar:

  1. Foe en nydelig kjole, sjønner godt at den har en ekstra verdi. VI har også en slik, ikke så gammel riktignok, min mormor sydde den til meg, me siden har alle nye barn i familien brukt den, og siden jeg alltid har vært en mormorjente så er jeg utrolig glad i den kjolen. Noen ting har verdi bare i minner....
    Så flink du er å male, imponerende!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...