torsdag 2. mai 2013

Måneden som har vært, måneden som er kommet, snø og listeskriving

April måned har vært litt vanskelig. Det har vært mye tanker og fabuleringer om hva som skulle vært men ikke er. Savnet har vært sterkt, og jeg har kommet frem til at det sikkert er mye med årsiden å gjøre. Vanligvis er vi alle mer lystbetont og glad når vår og sommer nærmer seg, men dette året her har mine tanker gått tilbake til ifjor. Den opprinnelige termindatoen min med Oleander var 28april, det var den dagen han skulle komme til verden. Jeg hadde gledet med sånn til den dagen og mai måned når jeg skulle stolt vise frem min lille skatt på 17mai, dåpen som vi skulle ha om sommeren i fint sommervær...det er mye.

Må visst ta meg selv litt i nakken så jeg ikke havner inn i en grop med sorg hengene rundt alle kanter. Så nå har vi entret mai måned med både regn, sludd, snø og haggel, men jeg er fremdeles ved godt mot. Mens jeg venter på finaværet så er det plenty med ting og tang som burde blitt gjort i huset. Har bestemt meg for å skrive en liste (til min mann sin store frustrasjon, for han kan ikke fordra lister!) om gjøremålene i heimen som omfatter småprosjekter for å få oppussingen finito finale.
Iløpet av denne måneden her håper jeg at jeg får lagt ut bilder av kjøkken, annet interiør,planlagte prosjekter i form av veggpryd til stuen og en DIY eller to når tv-rommet til barna er oppe å gå med nye selvbyggede møbler, pluss det lenge planlagte spisebordet er på plass.
Må selvsagt også komme med litt oppdateringer av lille trillen min og noen nye fine bilder.


MAI - LISTE


  • Sokkellist, siste skap over kjøleskapet må monteres og skapdør på skapet under vasken må på plass
  • Siste resten av listene i over-etagen og sette på plass døren til barnerommet. 
  • Flytte mine hobbyting ned i under-etagen.
  • Gjøre hobbyrom om til tv/spillerom til barna med nye møbler og hyller til dvd og spill
  • Snekre det nye spisebordet
  • 2 malerier til stuen
  • Bilder i rammer, henge bilder opp i stuen
  • Male ferdig tappeoppgangen
  • Rydde/sortere gangen og forhåpentligvis rive det som skal rives
  • Male foringene til de nye vinduene i stuen
  • Male ferdig lister på Tommygutten sitt rom
  • Montere taklampe over spisebordet
Tror egentlig jeg kunne fortsatt i det uendelige. Er tilhenger av å være ambisiøs, men ikke for ambisiøs så jeg sier meg fornøyd så langt. Da er det bare å vente til månedsslutt så får vi se hvor mange punkt som med stolthet kan krysses ut.
Mannen pleier å lese blogginnleggene mine og blir somoftest rørt og stolt over meg, men denne gangen tror jeg han finner frem andre følelser. Frustrasjon og oppgitthet er vel mer i riktig gate. Jeg har nemlig ikke advart han om lister eller gjøremål.. Hehe, må innrømme at jeg fniser litt for meg selv her jeg sitter:)

Er dere andre i listemodus og er dere like glade i lister som meg??

Ønsker dere en riktig god vårdag med vinter i været :)

Må for morro-skyld legge ut et bilde fra pinsen ifjor. Det er jo lov å håpe...







6 kommentarer:

  1. En nydelig blogg <3 Du skriver så fint og det er lett å kjenne seg igjen. Det er også godt å se at sorgen er der, og enda bedre å se at du har ork til å skrive lister og energi og tiltakslyst til å få noe gjort. Jeg begynner også å kjenne litt på at energien kommer tilbake og det føles godt, selvom det går sakte. Jeg skjønner godt at april er en tøff måned fylt med tanker, følelser og tårer. Det er umenneskelig vanskelig til tider. Lykke lykke til videre med oppussing, vesle pjokken og familielivet. Sender deg en god klem og mange gode tanker. Hilsen fra en englemamma til en annen <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Gunn Beate. Jeg er sabla god på å skrive lister, men det stopper ofte der, så håper jeg faktisk får gjort noe og ikke bare planlagt det ;) Klem fra meg

      Slett
  2. Hehe, jeg kjenner meg veldig igjen i liste iveren - og ikke minst mannens manglende entusiasme over mine lister!! Men planlegging er uten tvil viktig!!! Gleder meg til å se bilder fra prosjektene dine
    Krysser fingrene for at det blir en gjentagelse av fjorårets pinse :-)
    Varm klem til deg - skjønner godt at dette må være en vanskelig tid.....

    -Linda-

    SvarSlett
    Svar
    1. Bilder er på gang :)
      Det er bra det ikke bare er meg som er ivrig på listeskriving og har en mann som ikke er fullt så ivrig ;)

      Klem

      Slett
  3. Kjære deg - jeg vil bare gi deg en varm og god klem, fordi du er sterkere enn du selv tror, taprere enn du vet og fordi du har mot og krefter til å skrive om dine innerste tanker her. Jeg er overbevist om at du er til hjelp for mange. Du er god. Og det vil svinge - gå opp og ned - og savnet vil vi alltid bære med oss. Sorgen derimot, den kan du slippe hånden til - etterhvert....

    jkeg håper du får en fin ny uke - med lister og alt du har å gjøre (jeg og elsker lister!)...mange klemmer herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord. Bloggen har vært mitt fristed for bearbeiding i hele prosessen. Utrolig hvor godt det gjør å kunne "skrive av seg", og kan noen dra nytte av min erfaring og mine ord som jeg deler er ingenting bedre.

      God klem til deg

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...