onsdag 17. juli 2013

Joggebukse-Jenny

Jepp, thats me. Jeg er en såkalt Joggebukse-Jenny.
Etter å ha gått gravid i lang tid, for å være nøyaktig 17 måneder med kun to mnd svangerskapspause, hvert hjemmeværende, fått enda mer ”mammakropp”(om det er mulig) enn jeg hadde i utgangspunktet er jeg nærmest grodd fast i komfort tilværelsen.

Jeg elsker alt som har med komfort. Hvis muligheten byr seg så går jeg helst med joggebukse hele dagen eller pysjbukse alt etter hva som er innenfor rekkevidde. Joggebukse samlingen min er blitt så stor at skuffen nekter å gå igjen. Jeg stapper nedi alt jeg kan og hadde veggen på andre siden av rommet vært litt nærmere hadde jeg tatt spenntak.
Bh’en kommer kun på de dager jeg faktisk går utenfor døren, og den går faktisk rett av igjen i det jeg kommer inn igjen døren. 
Kommer det uventet besøk så er det bare å gripe fatt i første og beste ”sleng over seg genser-jakke” og vips er uten bh med påfallende tyngdekraft-problemet løst.
Foundation, maskara, lip-gloss og øyenskygge ligger nederst i skuffen. Ikke våger jeg og se på holdbarhetsdatoen (ja, det er uheldigvis det på slike produkter også..sukk..) for da er jeg redd for at alt av skjønnhetsprodukter må fornyes og den ellers så skrale kontoen min blir enda skralere.

Nå tenker sikkert mange ”Herlighet, er det mulig å være så slapp og ikke gidde å stelle seg?”
Vel, det er ikke det jeg prøver å formidle. Vanlig normal hygiene som dusje, pusse tenner, rense huden og ta på seg deodorant lar seg gjøre selv om komfort vinner kampen over jeans, stramme bhèr (mammakropp..bare nevner det) og sminke.


Så over til en utfordring av mindre karakter, men dog en utfordring nå som jeg skal begynne i arbeid igjen. Joggebukse-Jenny er nødt til å ta seg selv i nakken. Jeg må faktisk sulle meg ut av mine komfortable hverdagsvaner og dyppe ansiktet ned i sminkeskuffen HVER DAG i håp om at foundation, maskara, øyenskygge og lip-gloss enda virker og at jeg ser nogenlunde ut. Jeg må faktisk ta på meg jeans, kjenne hvordan buksen siger ned på stumpen og magen akkurat kommer over buksekanten når jeg bøyer meg HVER DAG. Ta på med den BH’en som gnager inn i siden, strammer på skuldrene og gir et generelt ubehag HVER DAG.
Alt dette som skal gjøres HVER DAG er ikke bare-bare. Mine hverdagsvaner blir snudd på hodet, men guuu som jeg gleder meg.
Vekk med Joggebukse-Jenny, og frem med meg i ny og forbedret utgave!!

Minner om GIVE AWAY. Trekning i morgen! GIVE AWAY finner du er HER :)

3 kommentarer:

  1. hehehe.. du er no god også da ;) Her kommer joggebuksen på når jeg har kommet inn dørene også :) Men bh-en forblir på! liker ikke at de siger nedpå magen :P

    SvarSlett
  2. EN veldig gjennkjennelig hjemmetilværelse du beskriver, hehe, jeg tror at om mitt ego hadde visst for 10 år siden hvor likegyldig jeg ville bli til eget utseende etter tre barn, så kunne det vært ganske så prevantivt :-D Lykke til med nye Jenny utgaven, og ny jobb. Blir spennende å høre mer når høsten kommer :-)
    God klem

    SvarSlett
  3. Hehehe... kjenner meg så godt igjen !! ;) Bortsett fra at eg alltid bruker mascara da, for ellers har eg ingen farge i ansiktet (rødt hår...:) Det er nok mer ork å stelle seg hver dag, men tror det gjør noe positivt med selvfølelsen å føle seg litt mer fresh og klar for verden. Hvertfall kjenner eg det de dagene eg gjør litt ekstra ut av meg ;) Uansett masse lykke til ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...