onsdag 24. juli 2013

Oppdatering: Lille trille 6 måneder og sommerdager

For øyeblikket lever vi de late sommerdager og data tiden er betraktelig redusert. Data tid er ikke det som står høyest på prioriteringslisten nå som været er knallbra, mannen er hjemme mer enn ellers og vi koser oss på sommerdagene med lille trille som smiler, ler og bare er en skjønn liten solstråle

Mor og barn kan det å nyte late dager. Chille på sofaen er noe vi kan nemlig!

Her kommer en liten oppdatering og bilder av lille trille som er blitt over seks måneder nå. 

 Lille trille veier nå den nette vekt på 9200gram og er blitt 65cm lang. Han har oppdaget sin egen stemme og den bruker han titt og ofte. Favoritt aktiviteten er nå å "skrike" i en meget høy desibel så lenge han har luft i lungene. Det er igrunnen veldig morsomt å se på han, men litt gnagsår i ørene får vi. 
Han sier nesten mamma og nesten pappa og babler mye med hér, bér og dér. Snakketøyet er i orden får å si det slik.


Nå klarer han nesten å holde flasken selv og ellers skal jo selvsagt alt smakes, tygges og suttes på.


Han er også begynt å få middagsglass som er beregnet for alderen 6måneder. Han gremmes og grøsser ved alle smaker uten om nudler. Han ser ut til å være en skikkelig kresaball (altså veldig kresen).
Han er blitt veldig opptatt av de små søte tottelottene sine og skal helst putte dem inni munnen også. Tær OK og middag NOT. Forstå det den som vil..


Ellers har han fått en ny og minst like spennende hobby som å bruke røsten. Denne hobbyen gir oss ikke like vondt i ørene, men desto vondere i kinn, nese, munn og øyne. 
Jeg sitter med han på fanget og prater, og plutselig ser jeg det største slevegliset og f....skap lyser ut av øynene hans idét han strekker seg frem, griper det første og beste som en nese eller et skinn, og ler en fornøyd om ikke litt skadefro latter. Han kniper, vrir og klorer det han klarer og er riktig fornøyd med seg selv. 
Jeg som selvsagt lar meg sjarmere av dette lille nydelige vesenet klarer ikke annet enn å le til tross for kloremerker og røde flekker i ansiktet.


Det er så deilig med slike varme sommerdager når vi kan gå ut i finaværet uten å tenke på strømpebukser,jakker, kjeledresser og annet yttertøy. Bildet er tatt på lørdag hos et vennepar av oss. Vi koste oss med glade barn og krabbe,reker og kortspill senere på kvelden. Lykkefølelse sier bare jeg!

Ellers så savner jeg Tommygutten min. Nå har han vært vekke siden forrige mandag og kost seg på ferie. Han kommer HELDIGVIS hjem på fredag eller lørdag og da skal jeg kosemose han. Som jeg gleder meg!

Ønsker dere en fin uke. Mulig jeg tar bloggferie i helgen også så ønsker dere en god helg i samme slengen :)

4 kommentarer:

  1. Det høres nydelig ut å bli dradd i nesa, slik du skriver om det. Godt gjort, for jeg husker hvor vondt det var!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Det er vondt ja. Spesielt vondt er det med klor i tannkjøtt og lugging i nakkehår. Verre skal det bli. Juhuu

      Slett
  2. For en herlig liten.. eh.. stor krabat ! ;) Han var en skikkelig sjarmør, håper dere har bare kosedager ! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han er en liten stor krabat.Tung som bare det. Er ikke lenge før jeg får bulemuskler på armene. Det er mye god trim i tung baby.. He he

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...