mandag 21. mai 2012

Den ensomme sorgen


Alt er så tomt og stille. TV`en lager leven i bakgrunnen, mannen prater i telefonen og storebroren maser på sitt. Men alt er så tomt og stille. Jeg er tom og stille. Ingenting er som før, men alt er så det bruker å være.
Jeg mangler noe. Jeg mangler en sønn. Jeg vet han bor i hjertet mitt og der har han det godt, men jeg har det så vondt for jeg er ensom likevel.
Jeg kan ikke stryke på han, lukte på han og gi han det han trenger. Jeg kan kun føle han i hjertet mitt.

Jeg kunne ønske jeg kunne vise han frem til hele verden, og at andre kunne se han smile og le. Jeg kunne ønske jeg fikk ropt ut navnet hans, det fine navnet hans. ”Oleander, nå er det middag”.
Jeg er så stolt av han fordi han var så vakker og perfekt, fordi han er min sønn.
Jeg er så stolt av han som bare en mamma kan være.

Denne stoltheten er gjemt i mitt hjerte. Jeg vet mine ønsker ikke kan gå i oppfyllelse. Mine drømmer om natten er kun et blaff av minner og drømmer om det som skulle ha vært.

Ingen kan se hvor mye mitt hjerte verker, hvor mye lengsel jeg har eller hvor høyt jeg elsker han.
Ingen kan se hvordan morskjærligheten vokser i takt med savnet.
Det er mye ingen kan se, men det er der likevel.



                              ”Jeg bærer på en sorg, ett minne om første og siste gang”
                                                                                                                    -Tor Jonsson

1 kommentar:

  1. Dette er andre gangen jeg ser uttrykket "den ensomme sorgen", i tillegg til at jeg selv skrev et innlegg på bloggen min (før jeg leste om det noe annet sted...). Tydeligvis er dette et englemamma-uttrykk. Vi har visst den samme felles følelsen.

    Enda en klem til deg

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...