torsdag 14. mars 2013

Året som har gått. Del 2

Her er siste del av innlegget "Året som har gått". Første delen kan du lese HER. Vil samtidig benytte anledningen til å takke alle dere fantastiske mennesker som har sendt meg klemmer, gode tanker og bursdagshilsner på Oleander sin dag både på facebook, englesiden og andre forumer jeg er medlem av. Det betyr utrolig mye og varmer et englemammas hjertet.
Skal fortelle om selve bursdagen til Oleander, om hva vi gjorde, pynt til graven og tanker og følelser i neste innlegg.


Året som har gått


13 august 2012
5 måneder er det siden du forlot oss. Savnet har vært med meg hver eneste dag og er her fortsatt. Har i grunnen vært nokså lammet av følelser den siste tiden at jeg nesten ikke har klart å snakke om deg, tenke på deg eller skrive om deg. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det gjør så vondt. Det gjør så uendelig vondt. Jeg vet jeg aldri kommer til å få deg tilbake men det hindrer meg likevel ikke fra å ønske med det.

Har vært på graven og tent lys og satt roser i vasen til deg i dag. Det er blitt så fint i hagen din

Elsker deg min lille skatt
Suss og klem fra mamma

4 september 2012
Hei kjære skatten min.
Det er snart gått seks måneder siden du forlot oss. Jeg savner deg fremdeles hver eneste dag. Lurer på hvordan det ville vært i vår lille familie hvis ikke du hadde flydd opp til himmelen...alt ville nok vært så annerledes. Vi ville vært så lykkelige. Vi ville hatt dager som bare var fylt med glede, og ikke dager som var fylt med savn. Noen dager er det helt utenkelig at det er slik jeg skal ha det fremover.. savn og sorg.
Jeg bærer en liten søster eller bror. Prøver å glede meg men savnet og sorgen overskygger ofte forventningene og gleden. Det virker så utenkelig at jeg en dag kanskje, om ikke så lenge skal ha en liten levende baby i mine armer. Det er enda mer utenkelig at det ikke er deg. Husker dagen jeg hold deg i mine armer som om den var i går. Det var et fantastisk øyeblikk. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake så jeg fikk oppleve øyeblikket bare en gang til. Spiller ingen rolle at ikke du var fysisk i live, for vakker var du uansett. Min sønn var og ER du uansett.

Savner deg skatten min. Tenker på deg .
Suss og klem fra mamma

29 september 2012
Hei min skatt
Dagene går litt lettere her nå. Tenker på deg vær dag, men klarer likevel å fungere i hverdagen. Savnet er der, men det tar ikke overhånd. Gråter ikke så mye lenger. Klarer liksom ikke helt å slippe sorgen til føler jeg. Jeg har jo lyst til det, men det er bare så utrolig slitsomt.
I dag, akkurat nå har jeg en liten time for meg selv, og denne timen gråter jeg over deg. Må bare slippe deg og sorgen min til i dag. Jeg tenker på alt som skulle vært men ikke er. Du hadde snart vært syv måneder og kanskje du hadde krabbet rundt på gulvet og kanskje du hadde begynt å si mamma. Det hadde vært så fantastisk å oppleve det..
Gu som jeg savner deg min lille plomme.

Kanskje vi sees engang igjen på den andre siden.
Elsker deg.
Suss fra mamma



31 oktober 2012
Du er så savnet min skatt. Selv om jeg ikke skriver så ofte, eller snakker like mye om deg betyr ikke det at jeg ikke tenker på deg hver eneste dag. Skulle ønske du var her med oss.¨
Gleder meg veldig til jul, men er begynt å grue meg også. Julen er barnas tid og du mangler. Kan ikke annet enn å tenke på deg og pynte fint i hagen din. Helst skulle jeg ønske at jeg skulle ut å kjøpt gave til deg, ditt første juleantrekk og kost med deg på fanget mens du stirret fasinert av juletreet med alle lysene på.
Det er mange måter jeg heller ville hatt det på.
Du er i hjerte mitt hele tiden min plomme.

suss og klem fra mamma

27 november 2012
Hei lille go gutten min.
Det er forandringer i hjemme for tiden, vi pusser opp og forbereder oss på en ny liten gutt som snart skal komme inn i livet våres. Du skal jammen santen bli storebror. Jeg kommer aldri til å glemme deg eller tenke mindre på deg selv om det kommer en ny gutt i huset. Vil alltid savne deg like mye min lille klomp. Storebroren tenker veldig mye på deg for tiden. Ser han gravlykter og annen pynt så er han ikke sen med å gi beskjed at det må vi huske å kjøpe til deg.

Som jeg savner deg vennen, livet skulle vært så annerledes enn hva det er blitt. Skulle så gjerne sett deg, holdt deg og kost med deg. Lurer sånn på hvordan du ville sett ut nå. Er sikker på at du ville vært en vakker, stolt men streng og bestemt liten gutt. En liten gutt med sterk vilje.

Savner deg skatten min.¨
Suss og klem fra mamma

17 desember 2012
Julen nærmer seg med stormskritt og du er ikke her. Vi har bare en grav å gå til..Skulle hatt så mye mer. Jeg savner deg, tenker på deg og føler deg i mitt hjerte. I dag har jeg kjøpt krans og nytt lys til hagen din. Skal ned å pynte nå en av dagene. Har også kjøpt en fin liten engel til deg og storebror har funnet frem en liten julesokk som du skal få. Han tenker mye på deg og snakker ofte om deg. Han nevner deg hvis det er triste sanger på radioen, hvis han ser noe pynt som du kan ha i hagen eller hvis jeg ser litt trist ut. Så en ting er sikkert..DU BLIR IKKE GLEMT!!

Kommer snart å besøker deg min skatt.

Suss og klem fra mamma



31 desember 2012
Savner deg kjære gutten min.
Elsker deg.
Du er i mitt hjerte.
Godt nyttår.

Suss og klem fra mamma

13 januar 2013
I dag er det 10 mnd siden du kom så alt for stille til verden. Tiden har gått fort, men samtidig husker jeg deg som om det var i går. Selve deg er kanskje begynt å falme litt, men opplevelsen og de traumatiske hendelsene sitter i meg. Det er noe som har gjort inntrykk. Heldigvis har jeg masse bilder av deg så hvis jeg trenger å fornye mine sanseinntrykk av deg ser jeg på de vakre bildene av deg.
Etterpå lukker jeg øynene og mimrer om den korte stunden vi hadde sammen.
I morgen kommer mest sannsynlig lillebror til verden. Jeg er så spent på om han ligner på deg. PÅ en måte håper jeg det men på en annen måte ikke.
Vell, gutten min. Mamma savner deg og elsker deg.

suss og klem fra mammaen din



26 januar 2013
Kjære lille plommen min.
Lillebror er kommet til verden. Han ligner ikke så mye på deg, men mest på Tommygutten. Jeg har savnet deg noe helt enormt i det siste. Jeg har kjent på den intense sorgfølelsen siden Wilhelm kom til verden, samtidig som lykkefølelsen er enorm. Har fortrengt sorgen litt den siste tiden, men nå som vi har spedbarn i hus får jeg bekreftet alt vi har mistet med deg. Alle lydene, kosestundene og de magiske øyeblikkene. Prøver å ta vare på øyeblikkene og memorisere det om skjer i tilfelle noe skulle gå gale. Jeg er redd for at han og skal dø fra meg slik du gjorde. Skulle ønske jeg
husket mer fra svangerskapet med deg, at jeg tok flere bilder av magen og når du var kommet til verden. Skulle ønske jeg filmet deg i alle mulige vinkler.. så mye jeg skulle ønske, men mest av alt skulle jeg ønske du var her.
Savner deg gutten min, hver dag hele tiden.

Suss og klem fra mamman din

14 februar 2013
Hei kjære vakre gode du.
I dag er det valentinsdag og mine tanker går til deg. Du er en av de store kjærlighetene mine. En av guttene mine. Jeg savner deg masse masse. Mer enn ord kan beskrive. I går var det 11 måneder siden du kom stille til verden. Du har lært meg så ufattelig mye min kjære sønn. Mer enn noen annen. Du har lært meg om livet og døden, sorg og savn og ikke minst meg selv. Jeg takker deg for det.

Elsker deg min vakre gutt.
Suss og klem fra mammaen din



10 mars 2013
Hei min skatt.
Ett-års dagen din nærmer seg med stormskritt. Tenk så stor du hadde vært nå. Vi skulle feiret med kake og presanger. Du skulle fått lov til å spise sjokoladekake helt selv, uansett hvor mye gris det hadde blitt.
Jeg savner deg like mye enda og tenker på deg hver dag. Jeg er ikke like trist hele tiden og har mange gode stunder, men likevel...savnet etter deg er der hele tiden.
Kommer snart ned og pynter i hagen din min skatt <3
Må gjøre det litt pent for bursdagsbarnet mitt.

Suss og klem fra mamma

13 mars 2013 
Gratulerer med dagen min kjære vakre gutt.
Håper du har det fint der du er, at du leker med andre englebarn, spiser kake og åpner gaver på dagen i dag. Håper besteforeldrene som har vandret fra jorden og opp i himmelen er der med deg og synger bursdags-sanger for deg.
Her hos oss skal vi pynte i hagen din og lage kake for å feire deg min vakre.
Storebroren skal pynte kaken og blåse ut lyset for deg.
Vi skal tenke på deg hele dag for denne dagen er din og kun din.

Elsker deg av hele mitt hjerte og savner deg masse.
Bursdags-susser og klemmer fra mammaen din
.




1 kommentar:

  1. Sterkt å lese om savnet ditt. Føler så inderlig på mitt eget savn for tiden.
    Stor klem.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...