onsdag 3. april 2013

Påskens aktiviteter med fart og spenning og mye god mat

Påsken er vell overstått for i år og vi er hjemme igjen etter en flott påskefeiring. De fleste av punktene på påskelisten min kan krysses ut og noen av dem kan under tvil godkjennes. Det ble for eksempel ingen rødvin, men kaffe med noe oppi og det ble heller ikke ufo-akebrett, men rumpe-akebrett. Alt i alt så er det viktigste at barna har kost seg og at vi har hatt det fint, så liste eller ikke liste VI HAR HATT DET HELT SUPERT!!

Dette var synet som møtte oss idet vi satt oss ned utenfor hytten på kvamskogen på onsdagen når vi endelig var kommet oss frem etter å ha vært veldig seint ute med alt den dagen. Nydelig solnedgang som jeg selvsagt akkurat IKKE var tidsnok til å fotografere.. Men går ut ifra at dere ser den nydelige vinteridyllen ut ifra fotografiet uansett.

Skjærtorsdag ble en innholdsrik dag med mye god mat og fart og spenning. Vi spiste nydelig middag i suvenirbutikken (ja, det serveres mat der) ved Steinsdalsfossen. Grove hjemmelagede komler ble servert, og det er de beste komlene jeg noengang har spist.

Det er den mest innholdsrike suvenir-butikken jeg noen gang har vært i. Der fant du alt fra troll,barneleker, klær, pyntegjenstander, tape til scrapping, skjell, kaffe, is og full middag. Gjorde noen funn som jeg vil vise dere senere under etiketten "interiør og oppussing".

Etter middagen var det full fart i akebakken. Her ser dere Tommygutten i full fart. Det var begynt å bli mørkt ute så derfor er bildene litt mørke.
Jeg vet jeg hadde skrevet at jeg skulle ake på ufo-akebrett, men det ble rett og slett for skummelt. Bakken var lang og VELDIG bratt, og for en pysete, sart mamma sjel ble det litt i drøyeste laget. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er ikke så tøff som jeg en gang var.
Men det viktigste er å delta sies det, så rumpe-akebrett gjorde nytten og jeg kan med stoltehet krysse av for aking på listen i år. Så det så..

Store deler av langfredag ble tilbragt i løypene i Eikedalen. Lille trille Wilhelm og meg kom litt senere på dagen så jeg fikk sett store lille flinke Tommygutten stå på slalom. Dette er tredje gangen han står og han begynner og få teken på det.

Jeg skal innrømme at det var med hjerte i halsen når jeg så han komme susende nedover bakken i barnetrekket og det gikk fortere og fortere. Han var bare så stolt og jeg er like stolt. Det er så merkelig at disse små uskyldige søte barna vokser så fort og før du vet ordet av det tar de trekket opp helt alene og står på ski ned HELT ALENE.

Påskeaften var den store aktivitetsdagen. Vi hadde påskeleker som besto av stafettkonkurranse i aking, skyting på blink, potet på skjeen løp og sett hale på grisen. Etter dette var det ut å finne påske-egg. Barna hadde poster de var nødt til å følge for å komme frem til eggene. De var tilbake til hytten tidligere enn antatt og "lure" meg delte ut den siste posten (nummer 4), men de hadde jo ikke funnet post nummer 3 så det ble en kort jakt før de fant eggene.
Jeg regner med godteriet falt i smak uansett.

Om kvelden spiste vi deilig svinestek etterfulgt av koselig spillestund med barna. Vi spilte Alias og for dere som har spilt det tidligere vet at dette tar litt tid så vi måtte ta oss en liten spillepause. I pausen var det stjerneskudd og fyrverkeri. Det var så utrolig koselig for det var mange av "hytteboerne" som hadde fyrverkeri. De fleste hadde også tent fakler som sto rundt hyttene. Og med den utsikten som er fra hytten kan man ikke klage.

Dette var våres påske. Håper dere andre har hatt en like trivelig påske som vi har hatt.