mandag 27. mai 2013

Skrivesperre, begrensinger og tidsnød

Selv nå når jeg sitter her, Lille trille sover, oppvaskemaskinen og vaskemaskinen durer i vei og halvparten av husarbeidet er unnagjort, kommer den mentale sperren frem. Hva skal jeg skrive?
Har så mye på hjertet og så mye jeg vil dele.
Jeg har ikke tall på hvor mange innlegg jeg har begynt på, skrevet halveis ferdig og så sier det bare stopp. Jeg klarer ikke å formulere tankene mine. Tanker om sorg, hverdagsgleder og pågående prosjekter kommer liksom litt til kort. Ikke blir jeg fornøyd heller. Det som allerede er nedskrevet synes jeg rett og slett ikke er godt nok (men vi er vel alle vår egen verste kritiker?).

Det er rotete i topplokket for tiden for å si det mildt. 
Jeg har er et spennende prosjekt på gang (vil skrive mer om dette senere forhåpentligvis), siste rest (nesten) av oppussing før dåpen, sorgfulle tunge dager som viser seg i stille stunder og ellers uber-travelt. Kaaaos!
 Får rett og slett verken tid til å sørge slik jeg føler behov for, satt meg ned å malt slik jeg ønsker eller brukt tid på å prøve å formulere innleggene mine slik jeg vil de skal være.
Innleggene blir desto kortere med mindre innhold.

Har skisset opp et bilde av Oleander som jeg nå er igang med å male. Har tenkt på det så lenge og gått med et bilde i hode som har verket etter å få komme ned på papiret. Når det blir ferdig malt aner jeg ikke. Jeg maler med oljemaling og det er en viss tørkeprosess og må taes i flere omganger, så tid vil det ta. Har veldig lyst til å få hengt det på veggen før dåpen så alle kan få se min fine vakre englegutt.
Planen er der, men jeg vet ikke om den holder.

Her er skissen:



Håper jeg kommer over bøygen snart og topplokket tenker litt klarer. Frem til da får dere bare ha meg unnskyldt hvis mengden av innlegg blir færre for en periode og innholdet blir kortere og uinspirert.
Jeg kommer nok sterkt tilbake når roen har senket seg og imellomtiden får dere bare ta innleggene for det de er.

Regner med det ikke bare er meg som har vært / er inne i en mental sperre når det kommer til blogging så hvis det er noen av dere som følger meg som har noen tips og råd om hvordan komme seg ut av det blir jeg veldig glad!

Ønsker dere en fin dag i sommerværet




3 kommentarer:

  1. Jeg er der selv for øyeblikket.. Lenge siden siste innlegg på bloggen min. Har ingen råd dessverre. Trenger noen selv! Det løsner vel... Nydelig skisse av Oleander <3
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det løsner helt sikkert. Det er vel ingen som er på topp hele tiden. Vi kommer nok sterkt tilbake begge to :)
      Tusen takk for det. Gleder meg til å vise frem maleriet. Ser ut til å bli bra !

      Klem fra meg
      PS: Gratulerer med ettårs blogging :)

      Slett
  2. Kjære deg - først vil jeg bare si: For en nydelig skisse du har laget! Fantastisk liten gutt - og jeg må innrømme jeg kikker på den med klump i halsen over alt du har gått gjennom. Flink du er til å tegne - og ja, så fint at du har tenkt male og få det opp på veggen....Så er det dåp og alltingen snart - så spennede og fint. Lykke til med alle forberedleser.
    Skrivesperre og pauser er lov og jeg for min del har dem rett som det er...Sånn er det bare :) Ønsker deg gode dager - fulle av glede, godhet og hvile for tankene....Så fin blogg du har - ærlig og ekte - og du? igjen takk for engasjement på bloggen min. Setter stor pris på det. Klem din vei <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...