tirsdag 26. mars 2013

Hundeglede og spor

Hei på dere :)

Skal innrømme at tiden ikke strekker helt til for blogging så ofte som jeg ønsker. Mellom bleieskift, mating,raping,rydding, middagslaging, tid med storebror osv så rekker jeg stort sett kun å tenke på et blogginnlegg, lese noen av bloggene jeg følger og KANSKJE kommentere en blogg i ny og ne.
MEN  tenkte at nå før Greys Anatomy ankommer tv-skjermen så skulle jeg fortelle litt om helgens aktivitet.
Min svigerinne har nemlig begynt å trene hunden sin Jesper å følge spor (blodspor) og dette har meg og Mille slengt oss med på. Mille er altså den søte lille hunden våres av rase Dansk-svensk gårdshund og Jesper er broren hennes.

Hundevofsene er klar for action!!
Selve treninger foregikk i følgene rekkefølge. Min svigerinne var oppe på fjellet tidligere (sprek som hun er) på dagen og la ut blodspor, og ved enden av sporet hadde hun lagt ned en hjortefot. Verken Mille eller meg har aldri vært med på dette tidligere, men syntes det gikk over all forventning. Mille var superduper flink og tok det rimelig raskt. Hun var imidlertid ikke overbegeistret for hjorte-beinet til å begynne med. Det så nærmest ut som hun syntes det var litt ekkelt. Etter litt leking og kasting av beinet fant hun ut at det var litt moro likevel (ihvertfall når broren ville leke med det han også ;)

Mille har funnet sporet og er i farta
Mille har funnet hjortebeinet

Litt skeptisk
Jesper stolt hund!!

Jesper og Mille er litt spent på hva som skal skje nå..
Vi hadde det kjempe kjekt og det er absolutt en aktivitet vi skal gjenta (opptil flere ganger faktisk :)

Tilslutt en liten påskehilsen fra Mille (som ikke er helt fornøyd med påskepynten;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...