onsdag 20. mars 2013

Morsomme uttrykk og mamma-tanker



Lille trille Wilhelm er blitt i overkant av ni uker. Sjarmøren er begynt å smile og pludre, hører til og med antydning til latter i våres daglige leke/prate/tulle og tøysestunder når mamma er glad det er ingen andre som ser henne for da hadde de trodd hun var blitt sprø..
Det er utrolig hvor mange lyder og grimaser jeg lager iløpet av en dag. Alt for å få lille trille til å smile, og når det lille smilet kommer sjarmerer han meg slik i senk at jeg klarer ikke la være å kose, klemme og susse på han. Så er det påan igjen. Nye lyder. laaaange vokaler og de merkeligste uttrykkene jeg kommer på. Og slik går dagene. 
Og hvorfor er det egentlig slik at når vi snakker til babyer repeterer vi setningen eller ordet to ganger minimum?? 

Har dere egentlig lagt merke til alle de morsomme uttrykkene babyer har. Jeg kan sitte og studere det nydelige lille ansiktet hans i en halv evighet bare for å få med med trutmunn, smilende øyne, en rynket liten nese og et engasjert uttrykk.


Er han ikke hææærlig. Ja, er nok litt forelsket for øyeblikket, men det er umulig og ikke være det. Nyter mammapermisjonen og er virkelig begynt å komme inn i "hjemme med baby" tilværelsen. Jeg skal innrømme at jeg er en person som trenger litt tid for å komme inn i morsrollen når det er en ny liten skatt i hverdagen. Det er mye omveltning og en helt ny person du skal bli kjent med og nye rutiner skal innføres. Det er ikke alltid bare bare, men nå begynner det virkelig å gå seg til og jeg kjenner jeg koser meg bare mer og mer hjemme med lille trille min. 


Han er også begynt å følge etter oss med blikket, og prøver så smått og gripe etter leker og putte de i munnen. Han har ikke helt teken enda så det hender han trekker leken litt vell hardt og litt vell fort mot ansiktet og lekstunden ender i hyl og hjertesukk.


Har vært ivrig på fotograferingen i det siste i håp om å fange et ordentlig smileøyeblikk. Fikk tatt en nydelig bilde i ren skjær flaks mellom en "jeg er egentlig trøtt, men du er litt morsom, men nå begynner jeg å grine litt, for nå er jeg trist"øyeblikk i kveld.



Må vise dere et nydelige bildet av mannen og lille trille. Blir helt rørt av å se på det. De er så nyyydelige <3 Har tatt masse fine bilder av Tommygutten min også som jeg vil vise etterhvert. Han liker å være med å redigere  og legge de ut på bloggen, så er han i tillegg blitt så stor at det er ikke alt han er enig med mammaen sin i, så det må vi gjøre i fellesskap en dag vi har ekstra ledig tid på dagtid.


Med dette avslutter jeg innlegget og ønsker dere lesere en riktig god aften :)

3 kommentarer:

  1. Herlig liten sjarmør :)

    SvarSlett
  2. Ja, han er så søt atte. Kunne spist han opp ( Ikke boksavelig talt altså ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...