onsdag 10. april 2013

Årets første grillings

Mens snøen fortsatt ligger i store og små lag i hagen, gresset er fremdeles gulbrunt og trærne er nakne uten skudd og blader er vår grillsesong i gang. Kong-vinter tar sine siste sukk med nattefrost og snø, mens vi ignorerer de fortsatt veldig synlige tegn på at vinteren ikke vil slippe taket.
Vi er innstilt på vår. Og dermed så er grillsesongen i gang. Vi har startet lett i år med pølse i lompe og, funnet frem grillklypen og grillvotten. Dressen er fremdeles ikke kommet i hus, men om noen måneder er vi vell der og.
Hvem har sagt at det trenger å være så avansert? En engangsgrill, moderne grill-spyd til å feste pølsen på og en peis er jo alt man trenger..



Tommygutten koser seg med grillings og Millehunden venter spent. Kan jo hende det kommer sprettene en pølse ut av peisen til henne også?

Dagens gullkorn fra barnemunn kom også under middagen. Tommygutten er veldig glad i stekt løk på pølsen og som gutter flest er ikke han spesielt nøye på om løken havner både på, under og ved siden av pølsen. Jeg derimot foretrekker å ha minst mulig gris på bordet og spurte han om ikke han kunne bruke en skje til å ta løken opp av posen med. Da fikk jeg til svar i et meget oppgitt tonefall; "Mamma, meg og pappa er menn, vi bruker ikke skje".
Jeg har fnist godt for meg selv, noterer gullkornet bak øret og gleder meg til talen som skal holdes i konfirmasjonen.
Ønsker dere andre en god grillsesong. Er det april så er det april ;)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...