lørdag 13. april 2013

Tre måneder, helsekontroll og vaksine

 Lille trillen min er tre måneder i morgen. Skal si tiden flyr!!
I går var det helsekontroll og vaksinering. Storebroren var med og holdt han i hånden og trøstet han idet sprøyten ble satt. Flinke storebroren!
Lille trillen er blitt 59cm lang og veier nå 6750gram så han lever virkelig opp til kallenavnet sitt.
Som helsesøsteren sa er han en gutt med næringsvett.

I natt kom feberen etter vaksinen, men heldigvis er han feberfri i dag. Synes det er skummelt med den feberen, selv om jeg vet at det er helt vanlig å få etter vaksinering. Jeg har en gang sett en som hadde feberkramper. Det var dramatisk med ambulanse som kom i full fart og en livredd hysterisk mor. Den gang var jeg bare en liten jente og det minne sitter som brent inn i sjelen. Det er sikkert derfor jeg synes den feberen er så skummel.
Heldigvis er lille trille frisk som en fisk i dag og jeg kan puste lettet ut.



Diskuterte litt med helsesøster angående å introdusere grøt. Jeg vet det er tidlig, men han får kun tillegg og drikker nå over 1,2liter i døgnet. Ideelt sett skal de ikke ha over 1liter med tillegg i døgnet og jeg ser at han stadig har behov for mer og hyppigere måltid.
Helsesøsteren sa så fint at de anbefaler og vente til de er over fire måneder med å gi grøt, men at jeg måtte kjenne litt på hva jeg følte var riktig. Så frem og tilbake like langt. 

Tenkte å bruke neste uke til å tenke og vurdere, og se litt an på hvordan spise rutinene hans utvikler seg. Hvis det bare øker på får jeg heller begynne å gi han en liten skje.


Lille trille Wilhelm blir stadig sterkere og holder nå hode godt oppe når han ligger på magen. Utviklingen skjer så raskt når de er så liten. Han er blitt flink og gripe fatt i ting, ler høyt og smiler og pludrer. Han er ikke spesielt begeistret for å ligge på magen så det blir korte mage-trene økter.


 Millehunden er litt sjalu for tiden, og HVER gang jeg skal leke litt med lille trille når han ligger i babygymmen er hun på plass med en leke i munnen klar for å delta. Det hele ender med at det er flere hundeleker enn babyleker oppi babygymmen. En linselus er hun også.

I dag er det rydding som står for tur, og siden vi ikke fikk gjort noe av det vi hadde tenkt forrige helg så har vi litt og ta fatt i.

Ønsker dere en god lørdag :) 

2 kommentarer:

  1. Så stor og flott han er :-)
    Skjønner godt at du er skeptisk til feber, vår mellomste datter hadde de flere ganger når hun var yngre, og første gang det skjedde sitter spikret i meg. Jeg har aldri vært så redd, og var helt sikker på at hun holdt på å dø. Ringte feil nødnummer, og klarte ikke tenke klart. Ante ikke hva som skjedde, og unner ingen å oppleve det samme..... Så jeg er alltid kjapp ute med å gi paracet, og finner aldri roen før feberen er over.....
    Ha en finfin kveld videre :-)


    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han er en stor fin gutt :) Paraceten er vår beste venn når feberen herjer. Skjønner at det sitter spikret. Når jeg husker det så godt og var bare en liten jente så kan jeg bare forestille meg hvordan det er for deg som mor og oppleve noe slikt. Skrekk og gru
      Ønsker deg og en finfin kveld :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...