torsdag 31. mai 2012

Sorg og glede - kampen om plassen

Det er merkelig hvordan jeg  i gitte situasjoner med glede og lykke kan føle meg så uendelig trist. Jeg prøver av og til å illustrere dette i mitt hode, min fantasi for å rasjonalisere disse motstridene følelsene.
Da dukker det opp et hjerte.
Den ene delen er fylt med sorg og den andre med glede.
På ordinære dagen uten sosial sammenkomst av noe slag lar jeg disse to delene finne sin naturlige balanse, få fritt spillerom.
På dager hvor jeg skal møte andre, gå i besøker eller andre festlige anledninger som dukker opp, må jeg la gleden slippe til og oppta mesteparten av plassen i hjerte.  For en begrenset tid er dette helt i orden, men går det for lang tid starter kampen om plassen.
Sorgen ønsker ofte å ta mer plass enn jeg er villig til å gi i slike situasjoner. Det er tungt å bære på disse motstridene følelsene. Å skape balanse er lettere sagt enn gjort. Det går ikke an å skape følelser, men det går an å skjule. Skjule sorg. Frembringe glede, vise glede uten å føle det.
Ser frem til den dagen hvor sorg og glede ikke lenger kjemper om plassen i hjerte, men samarbeider og finner sin naturlige del av livet mitt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...