mandag 21. mai 2012

Sorgens bivirkninger

Ja, tro det eller ei. Sorgen har sine bivirkninger, og de er fysiske.
De rundt tror gjerne at når man mister en kjær og får sorgen tett innpå seg, er det kun følelser av nedstemthet og tristhet som dukker opp.
Ut i fra egen erfaring kan jeg nå fortelle at slik er det ikke. Det er en rekke med plager som dukker opp. Blant disse kan jeg nevne hodepine, svimmelhet, mageknipe, konsentrasjonsvansker, hukommelsesvansker, ekstrem trøtthet og smerter i brystet.


Det er ganske underlig dette med hjertesorg hvor man sier at hjerte blir knust, går i tusen biter osv. Jeg har ikke reflektert over dette noe særlig tidligere, men jeg har heller ikke opplevd ordentlig hjertesorg.
Savnet og sorgen er så sterk at det kjennes fysisk i hjerte. Har blitt skremt av smerten og hvert sikker på at jeg har holdt på å dø av hjerteinfarkt eller blodpropp. Har klart å slå tanken fra meg og resonert meg frem til at det er bare hjertet mitt som sørger, og det er nettopp det det er. Et hjerte i sorg.
Lite visste jeg at det skulle være så vondt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...